Gwarancja i serwis
Część produktów sprzedawanych w naszym sklepie posiada gwarancję producenta. W przypadku wykrycia wady w sprzęcie objętym gwarancją, skontaktuj się z najbliższym punktem serwisowym, wskazanym w karcie gwarancyjnej lub na stronach internetowych producentów. Jest to bardzo szybki proces reklamacji, który pozwala w najkrótszym czasie doprowadzić sprzęt do sprawności.
Uwaga: prosimy o zachowanie dowodu zakupu (paragon lub faktura) i oryginalnego opakowania aż do momentu zakończenia okresu gwarancyjnego - stanowią one podstawę do zgłaszania reklamacji.
Reklamacje
Przed odebraniem przesyłki zawsze sprawdź, czy nie uległa uszkodzeniu w transporcie. Jeżeli opakowanie posiada widoczne uszkodzenia zewnętrzne, zalecamy odmówienia przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktowanie się z nami pod numerem telefonu: 71/3411771
Po opłaceniu kwoty pobrania i pokwitowaniu odbioru paczki istnieje możliwość otwarcia paczki w obecności kuriera - w przypadku stwierdzenia niezgodności, sporządzany jest protokół rozbieżności, który stanowi podstawę późniejszej reklamacji.
Jeżeli zakupiony towar okazuje się mieć wady fabryczne lub jest niezgodny z opisem, prosimy o postępowanie zgodnie z poniższą procedurą reklamacyjną:
- Prześlij do nas oświadczenie, w którym opiszesz szczegółowe powody reklamacji produktu wraz z dokumentacją fotograficzną stanu towaru i opakowania, oczekiwaną formę rekompensaty, a także adres zwrotny oraz numer konta, na który zostanie dokonany zwrot pieniędzy (w zależności od podjętej przez sklep decyzji).
- W odpowiedzi poinformujemy, czy dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest przesłanie produktu do magazynu zwrotów. Uwaga: zwroty bez uprzedniego zgłoszenia, o którym mowa powyżej, nie będą przyjmowane.
- Najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu towaru (a gdy nie był on zgodnie z powyższym wymagany, od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego) poinformujemy Cię mailowo lub telefonicznie o wyniku postępowania reklamacyjnego.
- Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, w ciągu 7 dni roboczych od dnia podjęcia decyzji, zrekompensujemy poniesione przez Ciebie koszty poprzez: naprawę reklamowanego produktu, przesłanie nowego egzemplarza produktu lub zwrot pieniędzy.
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana za nieuzasadnioną, przekażemy Ci szczegółowe uzasadnienie podjętej decyzji i w ciągu 14 dni roboczych odeślemy na nasz koszt reklamowany produkt.
W razie wątpliwości, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: online@wist24.pl lub telefonicznie: 71/3411771. Udzielimy Ci wskazówek, jak szybko i bezproblemowo przeprowadzić reklamację.
Uwaga: dla uproszczenia i przyśpieszenia procedur reklamacyjnych związanych z uszkodzeniami towarów w transporcie zdecydowanie zalecamy możliwie szczegółowe oględziny przesyłki bezpośrednio przy jej odbiorze i zaznaczenie stwierdzonych uszkodzeń w protokole przewoźnika / liście przewozowym.
Przypominamy, że zgodnie z art.545 § 2 kodeksu cywilnego w razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
Szkody w przesyłce nie dające się zauważyć z zewnątrz i ujawnione po przyjęciu przesyłki należy zgłosić niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od jej przyjęcia; uchybienie temu terminowi co do zasady uniemożliwia dochodzenie roszczeń od przewoźnika (art.76 Prawa przewozowego).
Zaznaczamy, że wszystkie przypadki rozpatrywane są indywidualnie; w szczególności ewentualne odstępstwa od powyższych reguł nie pozbawiają konsumenta możliwości złożenia reklamacji co do niezgodności towaru z umową.
Zwrot produktów
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty dostarczenia zamówionego towaru, masz prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Dotyczy to wyłącznie sprzedaży konsumenckiej, a więc stosuje się tylko do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Jeżeli chcesz dokonać zwrotu produktu:
- Prześlij do nas oświadczenie o odstąpieniu od umowy ze wskazaniem numeru konta, na które zostanie przekazany zwrot pieniędzy.
- Odeślij zakupiony produkt w nieuszkodzonym stanie i w oryginalnym opakowaniu wraz z całą jego zawartością. Uwaga: zwroty bez uprzedniego przesłania oświadczenia, o którym mowa powyżej, nie będą przyjmowane.
- W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania Twojej przesyłki, sprawdzimy stan przekazanego produktu (czy nie nosi śladów korzystania zmniejszających jego wartość handlową, w tym czy nie został zdekompletowany, uszkodzony lub zniszczony).
- Na Twój adres email prześlemy informację o rozpatrzeniu zwrotu produktu. Na wskazany numer konta w ciągu 7 dni zostanie dokonany zwrot pieniędzy. W przypadku płatności kartą płatniczą zwrot środków zostanie wykonany na rachunek karty. Zwracana kwota może zostać pomniejszona odpowiednio do stopnia zmniejszenia wartości handlowej towaru wskutek korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeżeli oświadczenie o odstąpieniu złożone było po terminie ustawowym, zwrot nie zostanie przyjęty, o czym poinformujemy Cię na wskazany adres email. Ewentualny kolejny zwrot przesyłki (także ze względu na jej nie przyjęcie przez adresata) skutkował będzie jej utylizacją bez prawa do odszkodowania.
- Jeżeli stan w chwili jego zwrotu pozbawia go wartości handlowej, zwrot ceny nie nastąpi; w takim przypadku możesz w terminie 14 dni od zawiadomienia o takiej sytuacji wnieść o ponowne przesłanie na Twój koszt tego samego egzemplarza towaru, w przeciwnym wypadku zostanie on zutylizowany bez prawa do odszkodowania.